Thursday, April 22, 2010

Kasih Seorang Ibu....

happy_baby_picture1

Post : 23 April 2010 (Jumaat) 0115
By : Putri Hazleen @ Didot

Kasih ibu sgt bernilai dalam kehidupan kite…walaupun kita ada ayah….tapi ibu tu lagi penting dalam idop kite…sbb kalu ayah takde….kita masih ader ibu dan ibu mampun membesarkan anak2 nyer sendirian tanpa pertolongan daripada insan lain untuk bergelar suami selepas kematian suami pertama….tapi ayah….jika ibu telah tiada…ayah susah nak membesarkan anak2 sendirian…ayah akan kahwin lain untuk mencari isteri yang bole menjaga anak2 nyer….tapi kdg2…isteri baru itu….tidak mahu menjaga anak2 tu dengan baik..sebaliknya dibiarkan begitu tanpa kasih sayang dan perhatian…hmmm…tak sepatutnya itu yang berlaku….tapi tak sumer ibu tiri itu akan bertindak sedemikian…ada juga yang menjaga anak2 tanpa ibu ini dengan baik dan dilayan seperti darah dagingnya sendiri….tapi sebaliknya berlaku pada Didot….hmmm…~

Didot....aku tahu kau sedih sekarang....di saat kau hadapi kesusahan...kau selalu meminta tolong pada ibu...tapi Didot....ibu sudah tiada....aku sedih melihat keadaan kau...hmm....maaf kan aku kerna selalu melukakan hati kau...Didot....aku tahu kau dahagakan kasih sayang seorg ibu....kasih sayang keluarga....seperti orang lain....aku tahu kau tak pernah merasai sumer itu...kerna kau tinggal sendirian....hadapi kehidupan yang sukar nie....sendirian....kau sunyi Didot....itu lah kenyataannya....aku sedar...walaupun kau punya aku...tapi kau tetap sunyi.....sunyi dari kasih sayang seorg ibu....Didot...mengertilah sayang.....aku sentiasa ada di sisi kau....aku tidak pernah meninggalkan kau sendirian Didot....hmm....kerna situasi nie....kau bertingkahlaku begini sehingga mempengaruhi hubungan kita....sehingga kau sendirian tidak dapat mengawal emosi kau....sehingga kau melukai hati insan yang kau sayang.....sumer kerna situasi ini....hmmm....Didot....

P4040003

…mengharapkan sinar akan muncul dalam kehidupan yg seterusnya…utk Didot meneruskan hidup dgn gembira dan bahagia…aku sentiasa disamping mu….sayang…~

No comments:

Post a Comment